Miks iPhone ei ole müügiinimesele parim telefon

märts 21, 2016 Tarmo Tamm

Internet on täis artikleid, mis arutlevad selle üle, milline oma maailma parim mobiiltelefon. Kui järjestada telefonid 2015. aasta müüginäitajate põhjal, näeb esikümme välja selline:

10) Apple iPhone 5s;

9) Samsung Galaxy Alpha;

8) Motorola Droid Turbo;

7) Motorola Nexus 6;

6) LG G4;

5) Apple iPhone 6 plus;

4) Samsung Galaxy Note 4;

3) HTC One M9;

2) Samsung Galaxy S6;

1) Apple iPhone 6.

Me näeme, et iPhone 6 on esikohal. Ilmselt on tulemus õiglane: Apple’i telefonid ja tema muud tooted on mugavad, ilusad ning kvaliteetsed. See populaarsus on auga välja teenitud. Olen ka ise Apple’i toodete fänn ja hindan iPhone’i väga kõrgelt.

Kuid minu arvates ei ole see müügiinimesele parim valik järgmisel kahel põhjusel.

 

1. iPhone’iga ei saa oma kõne salvestada

Apple on mingil põhjusel seda võimalust tugevasti piiranud. Mõni rakendus küll üritab sellest mööda minna, kuid tulemus ei ole ikkagi hea. Olen katsetanud eri variante, kuid üldjuhul kõnesalvestusrakendus kas

  • ei tööta üldse;
  • salvestab ainult väljuvaid kõnesid;
  • ütleb vestluspartnerile, et tema kõne salvestatakse, või
  • on keeruline või täiesti võimatu kasutada.

Just salvestusvõimaluse puudumise tõttu olen iPhone’ist loobunud ja kasutan hoopiski sama hinnaklassi Androidi telefoni. Müügijuhi ja -inimesena olen pisteliselt salvestusfunktsiooni (mitmesuguste kõne automaatsalvestuse rakendustega) kasutanud selleks, et

  • analüüsida enda telefonimüüki. Üks tõhusaim viis tulemuste parendamiseks on salvestada ja analüüsida oma sooritusi. Veel parem on see, kui Sind aitab seejuures mõni pädev spetsialist;
  • analüüsida teiste telefonimüüki. Alati ei pea õppima enda headest ja halbadest sooritustest. Sageli on parem õppida hoopis teiste pealt. Peab muidugi tõdema, et enamik kõnesid tuleb väga primitiivsete oskustega telefonimüüjatelt, kes pole müügitsüklist vist kuulnudki;
  • koguda mugavalt olulist infot. Vahel helistab klient ootamatult ja mul pole võimalik kõne ajal märkmeid teha. Sellisel juhul on hea talletada info helisalvestisena, millest saan vajaliku hiljem välja noppida;
  • ennetada võimalikke vaidlusi. Suurettevõtete kõnekeskused salvestavad oma klienditeenindajate kõnesid sageli just seetõttu, et oma huve kaitsta ning võimalikke vaidlusi ennetada ja lahendada. Nii mõnigi klient võib konsultandi juttu kas valesti tõlgendada või selle lausa välja mõelda. Olen puutunud palju kokku juhtumitega, kus klient nõuab boonuseid, mida talle väidetavalt telefoni teel on lubatud. Hiljem kõnesalvestist kuulates aga selgub, et tegu on valeliku omakasupüüuga.

 

2. Apple’il puudub vähemalt praegu virtuaalreaalsusseade

Soetasin endale hiljuti telefoni Samsung S7 Edge, millega tuli kaasa virtuaalreaalsusseade Gear VR. Selle esmane kasutamine jättis mulle kustumatu elamuse. Täiesti uskumatu, kuhu tehnoloogia on arenenud! Veel põnevam on mõelda, kuhu see veel areneb.

Müügiinimesed ja turundajad saavad kasutada virtuaalreaalsust ning 3D-kaamerat oma toodete ning teenuste müügis juba praegu. Ka meie plaanime seda funktsiooni üha rohkem hakata kasutama kinnisvaramüügis. Lähitulevik toob kõnealuse tehnoloogia rakendamise võimalusi ainult juurde. See on ka oluline põhjus, miks tasub juba praegu ennast teemaga kurssi viia.

Kõige suurem virtuaalreaalsuse kasutegur tuleneb aga visualiseerimisest: ambitsioonikas ja edumeelne müügiinimene peab pidevalt endale ning kolleegidele seadma kõrgeid sihte ning tugevdama usku nende täitumisse.

Virtuaalreaalsus aitab eesmärke esmalt valida: sa saad virtuaalselt reisida ja mitmesuguseid elamusi kogeda. Lisaks võimaldab sihtide pidev visualiseerimine parandada standardeid ja suurendada motivatsiooni.

Koolitused kogu tiimile: Müük Motivatsioon Klienditeenindus Ajajuhtimine

UURI LÄHEMALT

Tarmo Tamm

Selliti tegevjuht ja asutaja. "Must vöö müügis" raamatu ja samanimelise müügikoolituse autor.